ျမန္မာနိုင္ငံ ကြန္ပ်ဴတာတာ သမိုင္း
(အတည္ျပဳခ်ဲ႕ထြင္ေရးသားေပးရန္လိုအပ္ပါသည္) ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ကြန္ပ်ဴတာ တကၠသိုလ္မဆိုထားဘိ ကြန္ပ်ဳတာ ဌာနပင္မရိွေသးမီက (၁၉၇၃ ခုနွစ္မတိုင္မီက ) တကၠသိုလ္တစ္ခု၏ သခ်ၤာဌာန လက္ေအာက္ တြင္တြက္ခ်က္ေရးယူနစ္ အျဖစ္ စတင္ဖဲြ႕စည္းခဲ့သည္ဟု အဆိုရိွသည္။
လူဦးေရ သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္ယူမွတ္တမ္းျပဳစုေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ကူညီေဆာင္ရြက္ခဲ့ရေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ စကၠဴ ကဒ္ျပားမ်ားကိုစက္ျဖင့္အေပါက္ေဖါက္ျပီး သံုးရေသာစနစ္ျဖစ္သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပီစီ မဟုတ္ေသးေသာ ကြန္ပ်ဴတာမ်ား တစ္စတစ္စ ေရာက္ရိွလာျပီး ဝန္ၾကီးဌာနအခ်ဳိ႕တြင္သံုးစဲြလာခဲ့သည္။ MCC အမည္ျဖင့္ ကြန္ပ်ဴတာပညာဆင့္ပြါးေပးေသာအစုအဖဲြ႕ရိွခဲ့ဖူးျပီး ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းေက်ာင္း လံုးဝမရိွဟုဆိုပါသည္။ ေရွးဦးစြာေရာက္ရိွလာေသာ PC တို႕တြင္လည္း CD ROM, Sound card, Mouse စသည္တို႕ မပါဝင္ ေသးပဲ DOS Version ျဖင့္ပင္ Run နိုင္ေသာ စာစီစာရိုက္အတြက္ (WordStar)၊ စာရင္းဇယားဆဲြရန္ (Foomtools) စသည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားသံုးၾကရသည္ဆိုပါသည္။
ေနာက္ပိုင္း (Wordperfect 5.1) ေပၚေပါက္ လာျပီး (Dbase 4), (Lotus 1-2-3) စသည္တို့အျပင္ (Harbor Graphic 3 ), (AutoCAD) စသည္တို့ ကိုပါသံုးစဲြလာနိုင္ေၾကာင္းသိရပါသည္။
WINDOWS OS ေပၚလာေသာ အေျပာင္းအလဲျပီးသည့္တိုင္ ျမန္မာျပည္တြင္ ကြန္ပ်ဴတာ ျမင္သိထိေတြ႕ဖူးသူ အလြန္နည္းပါးျပီး WINDOW 95 ေပၚေပါက္လာျပီးမွ တစ္စတစ္စျပည္သူလူထုအတြင္း ကြန္ပ်ဴတာသံုးစဲြနိုင္ေသာ အေျခအေနေရာက္လာခဲ့ပါသည္။ သင္ၾကားေရးတြင္မူ WINDOWS 3.1 ေခတ္ကပင္ CSS, RS, MCC စေသာ သင္တန္းအဖဲြ႕အစည္းမ်ားလဲ ေပၚထြန္းလာျပီး၊ ACE, KMD စသည္အဖဲြ႕အစည္းမ်ားလည္းဆက္လက္ေပၚေပါက္လာေၾကာင္းသိရပါသည္။
ထို႕အျပင္ ကြန္ပ်ဳတာဂ်ာနယ္သည္လည္း ျမန္မာ့ကြန္ပ်ဴတာသမိုင္းတြင္ အေရးပါေသာအခန္းမွပါဝင္ေနကာ အက်ဳိးျပဳ ပံ့ပိုးကူညီနိုင္ခဲ့ပါသည္။ ဒင္းနစ္ဝင္းသိန္း၏အစီအစဉ္ျဖင့္ အခ်ဳိ႕အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားအတြက္ LC630 Macintosh ကြန္ပ်ဳတာမ်ား အေၾကြးေရာင္းခ်ေပးခဲ့ရာမွ ျမိဳ႕ငယ္ေလးမ်ား၏ အထက္တန္းေက်ာင္း မ်ားပါ ကိုယ္ထူကိုယ္ထစနစ္ျဖင့္ Clone PC မ်ား ဝယ္ယူသိမ္းဆည္း ျပသေသာဓေလ့၊ Multimedia classroom မ်ား ဖဲြ႕စည္းတည္ေဆာက္ေသာ ဓေလ့မ်ား ထြန္းကားခဲ့သည္ဆိုပါသည္။ ဆက္လက္ျပီး Network ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္ေသာလုပ္ငန္းမ်ားဖံြျဖဳိးလာခဲ့ေသာ္လည္း အင္တာနက္ကို တိုက္ရိုက္ မသံုးနိုင္ေသးပဲ အင္ထရာနက္ သံုးၾကရသည္ဆိုပါသည္။ Dial up စနစ္ ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္ ပစၥည္းတို႕မွာ ခြင့္ျပဳခ်က္မရလွ်င္သံုးစဲြခြင့္မရိွေသာကန့္သတ္ပစၥည္းျဖစ္ခဲ့ရျပီး ေနာင္အခါ IP Star စေလာင္းမ်ားျဖင့္ Internet ခိ်တ္ဆက္အသံုးျပဳမႈအထိ က်ယ္ျပန့္လာသည္ဆိုပါသည္။ ကြန္ပ်ဴတာ ဝန္ေဆာင္မႈအပိုင္းတြင္ စာစီစာရိုက္ လုပ္ငန္းမွာစီးပြားျဖစ္အသြင္ဦးစြာေပၚေပါက္လာျပီး၊ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ဇာတာဖဲြ့ေပးျခင္း စသည္တို့ သည္လည္း ေစာစီးစြာေပၚေပါက္ဖူးသည္ဆိုပါသည္။ စာစီရာမွ ဒီဇိုင္းလုပ္ငန္းမ်ား၊ ထိုမွတဆင့္ စီဒီဗီဒီယိုအေခြကူးျခင္း/ MP3 ေျပာင္းေပးျခင္း၊ ငွားရမ္းျခင္း၊ ဓါတ္ပံုအေခြထုတ္ျခင္း၊ ဗီဒီယို တည္းျဖတ္ျခင္း၊ ကာတြန္းရုပ္ရွင္ဖန္တီးျခင္း၊
ဂိမ္းဆိုင္မ်ား ဖြင္ျခင္းတို့နွင့္အတူ ဆိုင္ဘာကေဖးဆိုင္မ်ား ေပၚထြန္းလာသည္အထိ ကမၻာနွင့္အညီ ရင္ေဘာင္တန္းလိုက္လာနိုင္သလို IT ပညာရွင္မ်ားလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ေပၚေပါက္လာျပီး ကြန္ယက္မ်ား ခိ်တ္ဆက္ထိန္းသိမ္းေပးျခင္း၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲ ေရးသားေရာင္းခ်ျခင္း၊ Web page ဒီဇိုင္းမ်ား ေရးဆဲြေၾကညာေပးျခင္း စသည့္ အတတ္မ်ားလည္း တတ္ကြ်မ္းလာေနျပီျဖစ္ပါသည္။ ထိုမွ်မက ယခုအခါ ဟက္ကာမ်ားလည္း ရိွသည္ဟု ျကားသိေနရပါသည္။
WINDOWS OS ေပၚလာေသာ အေျပာင္းအလဲျပီးသည့္တိုင္ ျမန္မာျပည္တြင္ ကြန္ပ်ဴတာ ျမင္သိထိေတြ႕ဖူးသူ အလြန္နည္းပါးျပီး WINDOW 95 ေပၚေပါက္လာျပီးမွ တစ္စတစ္စျပည္သူလူထုအတြင္း ကြန္ပ်ဴတာသံုးစဲြနိုင္ေသာ အေျခအေနေရာက္လာခဲ့ပါသည္။ သင္ၾကားေရးတြင္မူ WINDOWS 3.1 ေခတ္ကပင္ CSS, RS, MCC စေသာ သင္တန္းအဖဲြ႕အစည္းမ်ားလဲ ေပၚထြန္းလာျပီး၊ ACE, KMD စသည္အဖဲြ႕အစည္းမ်ားလည္းဆက္လက္ေပၚေပါက္လာေၾကာင္းသိရပါသည္။
ထို႕အျပင္ ကြန္ပ်ဳတာဂ်ာနယ္သည္လည္း ျမန္မာ့ကြန္ပ်ဴတာသမိုင္းတြင္ အေရးပါေသာအခန္းမွပါဝင္ေနကာ အက်ဳိးျပဳ ပံ့ပိုးကူညီနိုင္ခဲ့ပါသည္။ ဒင္းနစ္ဝင္းသိန္း၏အစီအစဉ္ျဖင့္ အခ်ဳိ႕အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားအတြက္ LC630 Macintosh ကြန္ပ်ဳတာမ်ား အေၾကြးေရာင္းခ်ေပးခဲ့ရာမွ ျမိဳ႕ငယ္ေလးမ်ား၏ အထက္တန္းေက်ာင္း မ်ားပါ ကိုယ္ထူကိုယ္ထစနစ္ျဖင့္ Clone PC မ်ား ဝယ္ယူသိမ္းဆည္း ျပသေသာဓေလ့၊ Multimedia classroom မ်ား ဖဲြ႕စည္းတည္ေဆာက္ေသာ ဓေလ့မ်ား ထြန္းကားခဲ့သည္ဆိုပါသည္။ ဆက္လက္ျပီး Network ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္ေသာလုပ္ငန္းမ်ားဖံြျဖဳိးလာခဲ့ေသာ္လည္း အင္တာနက္ကို တိုက္ရိုက္ မသံုးနိုင္ေသးပဲ အင္ထရာနက္ သံုးၾကရသည္ဆိုပါသည္။ Dial up စနစ္ ကြန္ယက္ခ်ိတ္ဆက္ ပစၥည္းတို႕မွာ ခြင့္ျပဳခ်က္မရလွ်င္သံုးစဲြခြင့္မရိွေသာကန့္သတ္ပစၥည္းျဖစ္ခဲ့ရျပီး ေနာင္အခါ IP Star စေလာင္းမ်ားျဖင့္ Internet ခိ်တ္ဆက္အသံုးျပဳမႈအထိ က်ယ္ျပန့္လာသည္ဆိုပါသည္။ ကြန္ပ်ဴတာ ဝန္ေဆာင္မႈအပိုင္းတြင္ စာစီစာရိုက္ လုပ္ငန္းမွာစီးပြားျဖစ္အသြင္ဦးစြာေပၚေပါက္လာျပီး၊ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ဇာတာဖဲြ့ေပးျခင္း စသည္တို့ သည္လည္း ေစာစီးစြာေပၚေပါက္ဖူးသည္ဆိုပါသည္။ စာစီရာမွ ဒီဇိုင္းလုပ္ငန္းမ်ား၊ ထိုမွတဆင့္ စီဒီဗီဒီယိုအေခြကူးျခင္း/ MP3 ေျပာင္းေပးျခင္း၊ ငွားရမ္းျခင္း၊ ဓါတ္ပံုအေခြထုတ္ျခင္း၊ ဗီဒီယို တည္းျဖတ္ျခင္း၊ ကာတြန္းရုပ္ရွင္ဖန္တီးျခင္း၊
ဂိမ္းဆိုင္မ်ား ဖြင္ျခင္းတို့နွင့္အတူ ဆိုင္ဘာကေဖးဆိုင္မ်ား ေပၚထြန္းလာသည္အထိ ကမၻာနွင့္အညီ ရင္ေဘာင္တန္းလိုက္လာနိုင္သလို IT ပညာရွင္မ်ားလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ေပၚေပါက္လာျပီး ကြန္ယက္မ်ား ခိ်တ္ဆက္ထိန္းသိမ္းေပးျခင္း၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲ ေရးသားေရာင္းခ်ျခင္း၊ Web page ဒီဇိုင္းမ်ား ေရးဆဲြေၾကညာေပးျခင္း စသည့္ အတတ္မ်ားလည္း တတ္ကြ်မ္းလာေနျပီျဖစ္ပါသည္။ ထိုမွ်မက ယခုအခါ ဟက္ကာမ်ားလည္း ရိွသည္ဟု ျကားသိေနရပါသည္။
ယေန့ျမန္မာနွင့္ကြန္ပ်ဴတာ
ယေန့ ျမန္မာနိုင္ငံ ျမိဳ႕ၾကီးအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ကြန္ပ်ဴတာကြန္ယက္မ်ား တည္ေထာင္ ထားရိွ နိုင္ျပီ ျဖစ္သည္။ ထို့ေၾကာင့္ ကြန္ပ်ဴတာနွင့္ ပတ္သက္ေသာ ပညာရပ္မ်ား၊ ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ားကို ရင္းနီွး ကြ်မ္းဝင္မႈ ရိွလာျပီျဖစ္သည္။ (Public Access Centre) မ်ားတိုးခဲ့်တည္ေထာင္ လာနိုင္သည္နွင့္အမွ် ျမန္မာနိုင္ငံ ကြန္ပ်ဴတာေလာကသည္ တရိပ္ရိပ္ တိုးတက္လာေနျပီ ျဖစ္သည္။ လူငယ္လူၾကီးမေရြး ကမၻာနွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းကာ ဆက္သြယ္မူမ်ား ျပဳလာနိုင္ျပီျဖစ္သည္။ သတင္းအခ်က္ အလက္ဖလွယ္ျခင္း၊ အေဝးေရာက္ မိသားစု၊ ခ်စ္သူ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနွင့္လဲ လြယ္လင့္တကူ ဆက္သြယ္ ေျပာဆိုနိုင္ျခင္း၊ ကြန္ပ်ဴတာနည္းပညာရွာေဖြျခင္း၊ တိုးတက္ၾကံေဆာင္ျခင္းမ်ားကိုလဲ ျပဳလုပ္လာနိုင္ျပီျဖစ္သည္။
ကြန္ပ်ဴတာ
တိုက္ရိုက္အဓိပၸါယ္ျပန္လွ်င္ သခၤ်ာတြက္စက္ျဖစ္ပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ၄င္းမွာ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားနွင့္ သခၤ်ာပညာရပ္မ်ားအား အသံုးျပဳ၍ လုပ္ငန္းရပ္မ်ားအား အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕လြယ္ကူေစရန္ ဖန္တီး ယူထားသည့္ စက္အမ်ဳိးအစား တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ မွတ္တမ္းမ်ား သိမ္းဆည္းျခင္း (Data storage)၊ ျပန္လည္ေခၚယူျခင္း (Retrive)၊ အစီအစဉ္မ်ား ထည့္သြင္းျခင္းနွင့္ ထုတ္ယူျခင္း (l/O Device)၊ စဉ္းစား တြက္ခ်က္ေပးျခင္း (Calculate) တို့အား လုပ္ငန္းစဉ္မ်ားအလိုက္ အသံုးျပဳနိုင္ရန္ စီစဉ္ထားပါသည္။ ကြန္ပ်ဴတာအား တီထြင္ရန္ စတင္စဉ္းစားခဲ့စဉ္ထဲကပင္ လုပ္ငန္းရပ္ အသီးသီး၌ အသံုးျပဳနိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ တီထြင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ စတင္တီထြင္ခဲ့စဉ္အခိ်န္တြင္ (Analog Computer) နွင့္ (Digital Computer) ဟူ၍ တည္ေဆာက္ပံု နွစ္မ်ဳိးရိွခဲ့ပါသည္။ (Analog Computer) သည္ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ရရိွမႈပမာဏ အနည္းအမ်ားေပၚမူတည္၍ အနီးစပ္ဆံုးေဖာ္ျပ ေပးျခင္းအားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ပါသည္။ (Digital Computer) သည္ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား အတိအက်ရရိွမႈအေပၚ မူတည္၍ လုပ္ေဆာင္ပါသည္။
ေခတ္အဆက္ဆက္ေျပာင္းလဲပံု
ကြန္ပ်ဴတာမတိုင္မီွေခတ္
၁၆ ရာစုနွစ္ ေနွာင္းပိုင္းမွ စတင္၍ လုပ္ငန္းရပ္ အသီးသီးအား လြယ္ကူေခ်ာေမႊ႕ အဆင္ေျပေစရန္ ပညာရွင္အသီးသီးမွ ေပသီး (abacus)အား အေျခခံ၍ အဆင့္ဆင့္ စမ္းသပ္တီထြင္ လာခဲ့ျကပါသည္။ ၁၆၁၄ ခုနွစ္တြင္ (John Napier) မွ သခၤ်ာပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တြက္ခ်က္မႈမ်ားအား အဆင္သင့္ ၾကည့္ရႈနိုင္ရန္ .၅ ဒႆမငါး ေနရာအထိ အတိအက် တြက္ယူ အေျဖထုတ္ေပးထားေသာ အစီအစဉ္ (Logarithms) အား တီထြင္ဖန္တီးခဲ့သည္။ ၁၆၁၅ တြင္ William Oughtred မွေန၍ (Slide Rule) စနစ္အားတီထြင္ခဲ့သည္။ (Slide Rule) ဆိုသည္မွာ လွ်င္ျမန္စြာ တြက္ခ်က္နိုင္ရန္အတြက္(Logarithms) စနစ္အား အက်ဉ္းခ်ဴံ စီစဉ္ထားေသာ သခၤ်ာပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အသံုးခ်မႈမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းအား ယေန့ကာလေခတ္ေပၚ အီလက္ထရြန္းနစ္ သခၤ်ာတြက္စက္ (Electronic Calculator) မ်ားတြင္ အသံုးျပဳထားပါသည္။ ၁၆၂၃ တြင္ William Schickard မွသခၤ်ာတြက္စက္၏ အစျဖစ္ေသာ (Mechanical Calculator) အားတီထြင္ခဲ့ပါသည္။
ပထမဦးဆံုး စက္ကိရိယာျဖင့္ တြက္ခ်က္ျခင္း အစီအစဉ္အား ျပင္သစ္နိုင္ငံသား ျဖစ္သူ သခၤ်ာနွင့္ ဒႆနိကပညာရွင္ Blaise Pascal မွ ၁၆၄၂ ခုနွစ္တြင္ တီထြင္ခဲ့ျပီး ၁၆၄၅ ခုနွစ္တြင္ စတင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါသည္။ ၄င္းကိရိယာအား အလုပ္လုပ္ေဆာင္နိုင္ရန္အတြက္ လက္ျဖင့္ေမာင္းနွင္ရေသာ ဂီယာ (gear) မ်ား၊ စက္သီး (Pulley) မ်ားျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းတည္ေဆာက္ထားပါသည္။ ၁၆၇၂-၁၆၇၄ ခုနွစ္တြင္ Gottfried Leibniz မွပထမဆံုး(Calculator) အား တီထြင္နိုင္ခဲ့ပါသည္။ ၁၈၀၁ ခုနွစ္တြင္ Joseph Marie Jacquard ၏ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈျဖင့္ အလိုအေလ်ာက္ လည္ပတ္နိုင္ေသာ ယက္ကန္းစက္ တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည့္ (Analytical Engine) ကိုရရိွခဲ့သည္။ ၄င္းစက္မွာ အေပါက္မ်ားစြာ ပါဝင္ေသာ ကဒ္ျပား (Punched-Card) မ်ားျဖင့္ထည့္သြင္း အသံုျပဳ ခဲ့သည္။ ၁၈၂၀ တြင္ Charles Thomas de Colmar မွ ပထမဆံုး ျပည္စံုေသာ တြက္ခ်က္မႈ အတိုင္းအတာအား တိုးျမွင့္ေပးခဲ့ပါသည္။ ၁၈၂၂ ခုနွစ္တြင္ အဂၤလန္နိုင္ငံမွ Charles Babbage သည္ဓါတ္ခဲြစက္ (Analytical Engine) တစ္ခုျပဳလုပ္ရန္ အၾကံရိွခဲ့၍ ၄င္းစက္တြင္ မည္သည့္ တြက္ခ်က္မႈမ်ဳိးမဆို ပါဝင္ထည့္သြင္းထားသည္။ သို့ရာတြင္ ၄င္းစက္အတြက္ လိုအပ္သည့္ ဖဲြ႕စည္းပံုအား တည္ေဆာက္နိုင္ရန္အတြက္မူ ယင္းအခ်ိန္ ကာလတြင္ ပညာရွင္မ်ားအေနျဖင့္ မ်ားစြာမွ အခက္အခဲ ရိွခဲ့ၾကပါသည္။ Charles Babbage ၏ မူလစိတ္ကူးမွာ ယင္းစက္သည္ အခ်က္ အလက္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာအား လက္ခံနိုင္၊ ထည့္သြင္းနိုင္၊ အေျဖထုတ္နိုင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀ ရာစုနွစ္ အေစာပိုင္းတြင္ ေလဟာမီးလံုး (Vacuum Tube) မ်ားအား အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ကြန္ပ်ဴတာ စက္မႈပညာမွ အီလက္ထေရာနစ္စနစ္သို့ ကူးေျပာင္းလာခဲ့ျက၍ ဂီယာ (Gear) နွင့္ စက္သီး (Pulley) တို့အား မလိုအပ္ေတာ့ေခ်။ လွ်ပ္စစ္ခလုတ္မ်ားမွ တူညီေသာ ရလဒ္အေျဖမ်ားကို ရရိွနိုင္ျပီျဖစ္ပါသည္။ ယင္းတြင္ သေကၤတ နွစ္ခုပါသည့္ (Binary) ဘာသာမ်ားျဖင့္အသံုးျပဳ ထားပါသည္။ အခ်က္အလက္နွင့္ ညွြန္ၾကား ခ်က္မ်ားအား (l/O) ျဖင့္ အက်ဉ္းခ်ဴံထားပါသည္။ ၄င္းစနစ္မွာ (0) နွင့္ (၁) နံပါတ္မ်ားအားအဖြင့္၊ အပိတ္ (On/Off) လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ လုပ္ငန္းရပ္မ်ား အားဝန္ပိုက်ဳံ႕လာေစပါသည္။ ေလဟာမီးလံုး (Vacuum Tube) မ်ားမွာ ဂီယာ (Gear) နွင့္ စက္သီး (Pulley) မ်ားထက္ ပိုမိုတိက်စြာ အလုပ္လုပ္ေဆာင္ လာနိုင္ပါသည္။ Charles Babbage စဉ္းစားထားခဲ့သည့္ (Analytical Engine) မွာ ၁၈၃၀ ခုနွစ္ေရာက္မွ အျပီးသတ္ ဖန္တီးနိုင္ခဲ့ပါသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၄င္း၏ စဉ္းစားမႈမ်ား အားလံုးသည္ ယေန့ေခတ္ကာလ အသံုးခ်ေနၾကေသာ (Programmable Computer) အျဖစ္သို့ ေရာက္ရိွလာခဲ့ပါသည္။
၁၈၉၀ ခုနွစ္တြင္ Herman Hollerith မွ အေမရိကန္ သန္းေခါင္စာရင္း မွတ္တမ္းအတြက္ ကဒ္ျပားမ်ားအား အေပါက္ေဖာက္ျခင္းစနစ္ (punched-Card System) အျဖစ္ တိုးျမွင့္ေပးခဲ့သည္။ ၁၉၃၆ ခုနွစ္တြင္ Alan Turing ကြန္ပ်ဴတာ၏ သခၤ်ာပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ သီအိုရီမ်ားအား တိုးျမွင့္ထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။ ၁၉၃၈ ခုနွစ္တြင္ Konrad Zuse မွ (Boolean) အကၡရာသခၤ်ာစနစ္အား အသံုးျပဳ၍ ပထမဆံုး (Binary Caculator) အျဖစ္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ၁၉၃၉ ခုနွစ္တြင္ပထမဆံုးသခၤ်ာနွင့္ ရူပေဗဒ ပညာရပ္မ်ားအား လွ်ပ္စစ္ စြမ္းအားျဖင့္ အဓိက အသံုးျပဳထားျပီး စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ တြက္ခ်က္မႈျဖင့္ အလုပ္လုပ္နိုင္ေသာ (J V Atanasoff-Barry) ကြန္ပ်ဴတာအား အေမရိကနိုင္ငံတြင္ တီထြင္ခဲ့သည္။ ၄င္းစက္အား ပထမဆံုး ေလဟာ မီးလံုးတဲြမ်ားနွင့္ အသံုးျပဳ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ထားခဲ့သည္။ ၄င္းစက္မွာ လုပ္ငန္းရပ္ တစ္ခုအတြက္သာ ပံုေဖာ္ထားပါသည္။ သို့ရာတြင္ အလြန္ ရွည္လ်ားေသာ သခၤ်ာပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဇယားၾကီးမ်ား၏ တြက္ခ်က္မႈမ်ားအား တစ္ခုခ်င္းစီ အနီးစပ္ဆံုး တြက္ခ်က္နိုင္ေအာင္ ေရးဆဲြခဲ့ပါသည္။
ပထမဦးဆံုး စက္ကိရိယာျဖင့္ တြက္ခ်က္ျခင္း အစီအစဉ္အား ျပင္သစ္နိုင္ငံသား ျဖစ္သူ သခၤ်ာနွင့္ ဒႆနိကပညာရွင္ Blaise Pascal မွ ၁၆၄၂ ခုနွစ္တြင္ တီထြင္ခဲ့ျပီး ၁၆၄၅ ခုနွစ္တြင္ စတင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါသည္။ ၄င္းကိရိယာအား အလုပ္လုပ္ေဆာင္နိုင္ရန္အတြက္ လက္ျဖင့္ေမာင္းနွင္ရေသာ ဂီယာ (gear) မ်ား၊ စက္သီး (Pulley) မ်ားျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းတည္ေဆာက္ထားပါသည္။ ၁၆၇၂-၁၆၇၄ ခုနွစ္တြင္ Gottfried Leibniz မွပထမဆံုး(Calculator) အား တီထြင္နိုင္ခဲ့ပါသည္။ ၁၈၀၁ ခုနွစ္တြင္ Joseph Marie Jacquard ၏ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈျဖင့္ အလိုအေလ်ာက္ လည္ပတ္နိုင္ေသာ ယက္ကန္းစက္ တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည့္ (Analytical Engine) ကိုရရိွခဲ့သည္။ ၄င္းစက္မွာ အေပါက္မ်ားစြာ ပါဝင္ေသာ ကဒ္ျပား (Punched-Card) မ်ားျဖင့္ထည့္သြင္း အသံုျပဳ ခဲ့သည္။ ၁၈၂၀ တြင္ Charles Thomas de Colmar မွ ပထမဆံုး ျပည္စံုေသာ တြက္ခ်က္မႈ အတိုင္းအတာအား တိုးျမွင့္ေပးခဲ့ပါသည္။ ၁၈၂၂ ခုနွစ္တြင္ အဂၤလန္နိုင္ငံမွ Charles Babbage သည္ဓါတ္ခဲြစက္ (Analytical Engine) တစ္ခုျပဳလုပ္ရန္ အၾကံရိွခဲ့၍ ၄င္းစက္တြင္ မည္သည့္ တြက္ခ်က္မႈမ်ဳိးမဆို ပါဝင္ထည့္သြင္းထားသည္။ သို့ရာတြင္ ၄င္းစက္အတြက္ လိုအပ္သည့္ ဖဲြ႕စည္းပံုအား တည္ေဆာက္နိုင္ရန္အတြက္မူ ယင္းအခ်ိန္ ကာလတြင္ ပညာရွင္မ်ားအေနျဖင့္ မ်ားစြာမွ အခက္အခဲ ရိွခဲ့ၾကပါသည္။ Charles Babbage ၏ မူလစိတ္ကူးမွာ ယင္းစက္သည္ အခ်က္ အလက္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာအား လက္ခံနိုင္၊ ထည့္သြင္းနိုင္၊ အေျဖထုတ္နိုင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀ ရာစုနွစ္ အေစာပိုင္းတြင္ ေလဟာမီးလံုး (Vacuum Tube) မ်ားအား အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ကြန္ပ်ဴတာ စက္မႈပညာမွ အီလက္ထေရာနစ္စနစ္သို့ ကူးေျပာင္းလာခဲ့ျက၍ ဂီယာ (Gear) နွင့္ စက္သီး (Pulley) တို့အား မလိုအပ္ေတာ့ေခ်။ လွ်ပ္စစ္ခလုတ္မ်ားမွ တူညီေသာ ရလဒ္အေျဖမ်ားကို ရရိွနိုင္ျပီျဖစ္ပါသည္။ ယင္းတြင္ သေကၤတ နွစ္ခုပါသည့္ (Binary) ဘာသာမ်ားျဖင့္အသံုးျပဳ ထားပါသည္။ အခ်က္အလက္နွင့္ ညွြန္ၾကား ခ်က္မ်ားအား (l/O) ျဖင့္ အက်ဉ္းခ်ဴံထားပါသည္။ ၄င္းစနစ္မွာ (0) နွင့္ (၁) နံပါတ္မ်ားအားအဖြင့္၊ အပိတ္ (On/Off) လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ လုပ္ငန္းရပ္မ်ား အားဝန္ပိုက်ဳံ႕လာေစပါသည္။ ေလဟာမီးလံုး (Vacuum Tube) မ်ားမွာ ဂီယာ (Gear) နွင့္ စက္သီး (Pulley) မ်ားထက္ ပိုမိုတိက်စြာ အလုပ္လုပ္ေဆာင္ လာနိုင္ပါသည္။ Charles Babbage စဉ္းစားထားခဲ့သည့္ (Analytical Engine) မွာ ၁၈၃၀ ခုနွစ္ေရာက္မွ အျပီးသတ္ ဖန္တီးနိုင္ခဲ့ပါသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၄င္း၏ စဉ္းစားမႈမ်ား အားလံုးသည္ ယေန့ေခတ္ကာလ အသံုးခ်ေနၾကေသာ (Programmable Computer) အျဖစ္သို့ ေရာက္ရိွလာခဲ့ပါသည္။
၁၈၉၀ ခုနွစ္တြင္ Herman Hollerith မွ အေမရိကန္ သန္းေခါင္စာရင္း မွတ္တမ္းအတြက္ ကဒ္ျပားမ်ားအား အေပါက္ေဖာက္ျခင္းစနစ္ (punched-Card System) အျဖစ္ တိုးျမွင့္ေပးခဲ့သည္။ ၁၉၃၆ ခုနွစ္တြင္ Alan Turing ကြန္ပ်ဴတာ၏ သခၤ်ာပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ သီအိုရီမ်ားအား တိုးျမွင့္ထုတ္လုပ္ခဲ့သည္။ ၁၉၃၈ ခုနွစ္တြင္ Konrad Zuse မွ (Boolean) အကၡရာသခၤ်ာစနစ္အား အသံုးျပဳ၍ ပထမဆံုး (Binary Caculator) အျဖစ္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ၁၉၃၉ ခုနွစ္တြင္ပထမဆံုးသခၤ်ာနွင့္ ရူပေဗဒ ပညာရပ္မ်ားအား လွ်ပ္စစ္ စြမ္းအားျဖင့္ အဓိက အသံုးျပဳထားျပီး စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ တြက္ခ်က္မႈျဖင့္ အလုပ္လုပ္နိုင္ေသာ (J V Atanasoff-Barry) ကြန္ပ်ဴတာအား အေမရိကနိုင္ငံတြင္ တီထြင္ခဲ့သည္။ ၄င္းစက္အား ပထမဆံုး ေလဟာ မီးလံုးတဲြမ်ားနွင့္ အသံုးျပဳ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ထားခဲ့သည္။ ၄င္းစက္မွာ လုပ္ငန္းရပ္ တစ္ခုအတြက္သာ ပံုေဖာ္ထားပါသည္။ သို့ရာတြင္ အလြန္ ရွည္လ်ားေသာ သခၤ်ာပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဇယားၾကီးမ်ား၏ တြက္ခ်က္မႈမ်ားအား တစ္ခုခ်င္းစီ အနီးစပ္ဆံုး တြက္ခ်က္နိုင္ေအာင္ ေရးဆဲြခဲ့ပါသည္။
Ref:my.wikipedia.org/wiki/
No comments:
Post a Comment