Monday, 19 September 2016

အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ HDTV


အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ HDTV (high definition television) မွာ digital signal ျဖင့္ ထုတ္လႊင့္နိုင္မည့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ တယ္လီဗီးရွင္း ထုတ္လႊင့္မႈစနစ္ျဖစ္သည္။ ၄င္း၏ အရည္အခ်င္းအသစ္မ်ားမွာ အရုပ္အသံ အရည္အေသြး ပိုမိုေကာင္းမြန္ျခင္း၊မူရင္း အရည္အေသြးအတိုင္း မပ်က္မစီးဘဲ လႊင့္ထုတ္နိုင္ျခင္း၊ မူကဲြ ဘာသာ စကားသံမ်ား၊ စာတန္းထိုးမ်ား အစရိွေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ရုပ္သံနွင့္အတူ ပူးတဲြ ထုတ္လႊင္ ့နိုင္ျခင္းတို့ ျဖစ္သည္။

အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ သို့ ေျပာင္းလဲအသံုးျပ ုျခင္းကို ရာစုသစ္၏ ရုပ္သံ ဆက္သြယ္မႈစနစ္အျဖစ္ ေတြ႕ျမင္ ၾကရသည္။ ရုပ္သံ ထုတ္လႊင့္မႈ လုပ္ငန္းနွင့္ နီးစပ္သူမ်ားသည္ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ ဟူေသာ ေဝါဟာရကို ၁၉၈ဝ ျပည့္လြန္နွစ္မ်ား ကတည္းက ၾကားဖူးခဲ့ၾကေပသည္။ လူအမ်ားစုကေတာ့ ၁၉၉၈ ခုနွစ္တြင္ အီလက္ ထေရာနစ္ ကုမၸဏီၾကီးမ်ား အခ်င္းခ်င္း က်ယ္က်ယ္ ျပန့္ျပန့္ ေၾကာ္ျငာနည္းပညာ စီးပြားေရးတိုက္ပဲြမ်ား ျဖစ္ပြားျပီး ပဲြဆူခါမွ သိခြင့္ရၾကသည္။

တယ္လီဗီးရွင္းကို စတင္ တီထြင္စက အမည္းေရာင္ပံုးၾကီး နွင့္ အျဖဴ အမည္း ဖန္သားျပင္ ခပ္ေသးေသး အဆင့္သာ ရိွခဲ့ျပီး မၾကာခင္ဖန္သားျပင္အရြယ္အစားမ်ား ၾကီးလာခဲ့ျပီး အေရာင္စံုစနစ္ ပါ ျဖစ္ထြန္း လာခဲ့သည္။ ထို့ေနာက္ ေဈးကြက္တြင္ ဖန္သားျပင္ ၾကီးမား က်ယ္ျပန့္ေသာ ေရာင္စံုရုပ္ျမင္သံျကားစက္မ်ား အလြန္ပင္ ေခတ္စားလာခဲ့သည္။ ထိုစဉ္က တယ္လီဗီးရွင္း နည္း ပညာ ဖြံျဖဳိးမႈ ရပ္တန့္သြားျပီဟု ထင္မွတ္ ခဲ့ၾကျပီး ဖန္သားျပင္ ၾကီးမားမႈသည္ အရည္အေသြး ပိုမိုေကာင္းမြန္မႈ မဟုတ္ေၾကာင္း သတိမထား မိခဲ့ၾကေပ။ ပံုမွန္ ရ SDTV (standard television) တြင္ အလ်ားလိုက္ ပံုဖတ္လိုင္း ၅၂၅ လိုင္းသို့မဟုတ္ ၆၂၅ လိုင္းအထိသာရိွျပီး ဖန္သားျပင္ၾကီးေလ ပံုဖတ္လိုင္းမ်ား scan line မ်ား ၾကီးလာေလ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရိွလာခဲ့ၾကျပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ နည္းပညာကို အဆင့္ဆင့္ရွာေဖြကာ ပံုဖတ္လိုင္း ၁ဝ၈ဝ လိုင္းအထိ ရေသာ စနစ္တစ္ခုကို တီထြင္လာနိုင္ၾကကာ၄င္းကို high definition television (HDTV) ဟု အမည္ေပးခဲ့ၾကသည္။ ၄င္းမွာ ပံုမွန္စနစ္ထက္ နွစ္ဆ ေကာင္းမြန္ေသာ အရည္အေသြး ျဖစ္၏။


ရုပ္သံနည္းပညာတြင္ interlacing scan နွင့္ prograssive scan ဟူေသာ နည္းပညာ ၂- ခု ရိွ၏။ လက္ရိွ ရုပ္ျမင္သံၾကား စက္အားလံုးမွ nterlacing scan type မ်ားျဖစ္ျကျပီး prograssive scan type မွာ computer monitor မ်ား ျဖစ္ျကသည္။ ပညာရွင္မ်ား၏ အဆိုအရ interlacing မွာ အရည္အေသြးနိမ့္ ရုပ္သံဖမ္းစက္မ်ားတြင္ အသံုးျပဳေလ့ ရိွၾကသည္ဟု မွတ္ယူရ၏။ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ မွာလည္းပံုဖတ္လိုင္း ၁ဝ၈ဝ လိုင္းကို interlacing စနစ္ျဖင့္ ေဖာ္ျပရေသာ္လည္း ပိုမိုၾကည္လင္ျပတ္ သား၍ အနုစိတ္ေသာ ပံုဖတ္အား ကို ရေစသည္ဟု ဆို၏။ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ ၏ရုပ္သံထုတ္လႊင့္မႈစနစ္မွာ wide screen format ျဖစ္၏။ ၁၆ း ၉ က်ယ္ျပန့္မႈ အခ်ဳိ႕ကို ကိုယ္စားျပဳ၏ SDTV က ၄ း ၃ အခ်ဳိးသာရိွျပီး မ်က္နွာျပင္အလ်ားက အျမင့္ထက္ ၃၃ ရာခိုင္နႈန္းပိုသည္ဟုတြက္ခ်က္ရသည္။ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ အလ်ားက အျမင့္ထက္ ရ၅ % ပိုရွည္သည္ဟု ညႊန္းဆို ျခင္း ျဖစ္၏။ ၁၆ း ၉ အခ်ဳိးက ပံုမွန္လူသားတစ္ေယာက္ မ်က္စိမွျမင္ရေသာ အျမင့္နွင့္ အလြန္ နီးစပ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရ၏။ ထို့ေၾကာင့္ ၁၆ း ၉ အခ်ဳိးက သဘာဝနွင့္ ပိုတူသည္ဟုခံစားၾကရ၏။ ရုပ္သံလႊင့္ ဌာနမွ တည္းျဖတ္သူမ်ား အေနျဖင့္ ၁၆ း ၉ အခ်ဳိးကို ၄ း ၃ အျဖစ္ေျပာင္းလဲပံု ၃ မ်ဳိး ရိွ၏။ တစ္မ်ဳိးမွာ အရုပ္ကို အလ်ားလိုက္ ဆဲြခ်ဳံလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။ ထိုနည္းက ရုပ္ပံုမ်ားကို ရွည္သြားေစ၏။ ၄င္းပံုစံ ကို ၁၉၇ဝ ဝန္းက်င္က အေနာက္တိုင္းရုပ္ရွင္မ်ားကို တီဗီတြင္ ထုတ္လႊင့္သည့္အခါ အသံုးျပဳခဲ့သည္။ ဒုတိယနည္းက ၁၆ း ၉ အရုပ္၏ ဘယ္နွင့္ ညာဘက္အသားမ်ား ျဖတ္ထုတ္ပစ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အမ်ားစုက ထိုနည္းကို အသံုးျပ ုၾက၏။ တတိယနည္းကို cinemascope ဟုေခၚသည္။ ထိုနည္းက မူရင္းအခ်ဳိးမပ်က္ေစဘဲ အေပၚေအာက္အသားနွစ္ခုကို အမည္းေရာင္ စတုဂံမ်ားျဖင့္ ပိတ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ပံုမွန္ တီဗီမ်ားတြင္ ရုပ္ရွင္ကားမ်ား ၾကည့္ရႈရျခင္းကအထက္ပါ ၃ နည္းစလံုးျဖင့္ ၾကည့္ရႈ၍ရေသာ္လည္း တစ္ခုခု လိုအပ္ ေနသည္ဟုခံစားရျပီး ၁၆ း ၉ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ ေပၚလာသည့္ အခါ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ရိွေစေတာ့ဘဲ မူရင္း အခ်ဳိးအတိုင္း၊ ထုတ္လႊင့္မႈအတိုင္း ဖမ္းယူ ၾကည့္ရႈနိုင္ၾကေတာ့သည္။ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ format ေခတ္စားလာခိ်န္တြင္ wide screen tube မ်ား ထုတ္လုပ္နိုင္ရန္ ေျပာင္းလဲပစ္ရမည္ ျဖစ္သည္။



သဘာဝဆန္ေသာဒစ္ဂ်စ္တယ္ အသံ

ယခုခံစားေနေသာ အသံထုတ္လုပ္မႈစနစ္မွာတတိယမ်ဳိးဆက္ျဖစ္၏။ Monophonic ေခၚ အသံတစ္လိုင္း ထြက္ ေခတ္က ပထမမ်ဳိးဆက္ ျဖစ္၏။ ၁၉၅ဝ-ျပည့္တြင္ ေသာမတ္စ္ အယ္ဒီဆင္က phonograph စနစ္ကို တီထြင္ေအာင္ျမင္ေသာ အခိ်န္တြင္ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထိုအခိ်န္အထိ အသံနွင့္ ပတ္သက္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားက မူရင္း အသံနွင့္ ထပ္တူက်ေရး၊ အသံအရည္အေသြး ေကာင္းမြန္ ေရးကိုသာ အဓိက အာရံုစိုက္ၾကျပီး အသံ၏လားရာနွင့္ပတ္သက္ေသာ ဂုဏ္သတၱိမ်ား directional properties ကို မည္သူကမွ် မေတြးမိၾကေခ်။ ၁၉၅ဝ ျပည့္နွစ္တြင္ စတီရီယိုေခတ္ ေပၚေပါက္လာေသာအခါ နွစ္ေလးဆယ္အတြင္း အၾကားအာရံု သာယာခံစားမႈကို ျပည္သူအမ်ား ထူးျခားစြာ ရရိွလာၾကသည္။ တီးခတ္ေသာ တူရိယာမ်ား၏ အသံ၊ အဆိုရွင္၏အသံကို ေဆာင္းေဘာက္မ်ား ေနရာခ်ထားမႈနွင့္ လိုက္၍ အေရွ့ အေနာက္ ဘယ္ညာ အသံသြားလာမႈကို ခံစားရေစ၏။ ေရဒီယိုထုတ္လႊင့္မႈ ဌာနမ်ားက ၄င္းေျပာင္းလဲမႈကို ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေဆာင္ၾကရန္ ၾကိဳးစား အားထုတ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ၁၉၈ဝ ျပည့္နွစ္မွ စတီရီယို စနစ္ျဖင့္ ေရဒီယိုထုတ္လႊင့္မႈကို စတင္နိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုအခိ်န္က စတီရီယိုေရဒီယို ဖမ္းစက္မ်ားမွာ ေဈးၾကီးရွားပါးခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခိ်န္တြင္ အမ်ားသံုး ျဖစ္ခဲ့ေခ်ျပီ။ စတီရီယို အသံထြက္ စနစ္တြင္ ဆဲြေဆာင္မႈရိွေသာ သဘာဝအသံမ်ား ျဖစ္ေပၚေစရန္မွာ fragile soniccues ဟုေခၚေသာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္ျဖစ္ျပီး ရိုးရိုးစပီကာ အမ်ားစုမွာ ၄င္းစနစ္ကို အလြယ္တကူ ေဖ်ာက္ပစ္တတ္ၾကျပီး ေရာေထြးေသာ အသံမ်ားကိုသာ ထုတ္ေပးတတ္ၾကသည္။ ၄င္းကိုေက်ာ္လႊားရန္အတြက္ အသံ အင္ဂ်င္ နီယာမ်ား ပူးေပါင္းျပီး ဆေရာင္းဒ္ (surround) စနစ္ကို တီထြင္ခဲ့ၾကသည္။ ဆေရာင္းဒ္ အသံ နည္းပညာ မွာခိုင္မာစိတ္ခ်ရျပီး တည္ျငိမ္မႈ ရိွေသာလားရာမို်းစံုသို့ အသံထုတ္လႊတ္ေပးနိုင္ေသာ နည္းပညာ ျဖစ္သည္။ Surround ၏ အေျခခံစည္းမ်ဉ္းမွာ ၅.၁ channel ျဖစ္ျပီး အေရွ့၊ ဘယ္၊ ညာ အလယ္၊အေနာက္နွင့္ ဘယ္ညာဟိန္းသံအပါအဝင္ ေပါက္ကဲြမႈစေသာ ထုထည္ၾကီးမားသည့္ bass အသံမ်ား ထုတ္လႊင့္ရာ 3Hz မွ 120 Hz frequency range က်ဉ္းေျမာင္းေသာ (.1) ေခၚ channel တစ္ခုပါဝင္၏။ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ စနစ္ မဟုတ္ေသာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ၅.၁ အသံစနစ္ကို ရုပ္ရွင္ရံုမ်ားနွင့္ အိမ္သံုး ေဖ်ာ္ေျဖေရး စနစ္မ်ားတြင္သာ ေတြ႕ရျပီး လက္ရိွအေျခအေနအထိ ၅.၁ surround ျဖင့္ ထုတ္လႊတ္နိုင္ေသာ ရုပ္သံလိုင္း တစ္ခုမွ် မရိွေသးေခ်။ လက္ရိွ ရုပ္သံလႊင့္ဌာနမ်ား၏ အေျခခံစက္ပစၥည္း အေနအထားမ်ားအား surround ထုတ္လႊင့္နိုင္ရန္အထိ ပံ့ပိုးရန္မွာ အလြန္က်ယ္ျပန့္ၾကီးမားေသာ ေငြေၾကးနွင့္ နည္းပညာ လိုအပ္ေန ေသးသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ လက္ရိွ စီဒီခ်ပ္မ်ား အတြင္းသို့ surround စနစ္ ပါဝင္ေသာ အသံမ်ားကို သိမ္းဆည္းရန္မွာ format ေျပာင္းလဲျခင္း မျပဳဘဲ rawFormat အျဖစ္ သိမ္းဆည္းရန္မျဖစ္နိုင္သည္လည္း ပါသည္။ သို့ေသာ္ အသံဘက္က မၾကည့္ဘဲ အရုပ္ဘက္က သံုးသပ္ၾကည့္လွ်င္ အကယ္၍ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ စနစ္ျဖင့္ထုတ္လႊင့္နိုင္သည္ ဆိုဦးေတာ့အရုပ္နွင့္ တဲြဖက္ရမည့္ surround အသံအား မူရင္းအတိုင္း ရနိုင္သည့္ loseless compression အျဖစ္ မဟုတ္ဘဲ မူရင္း၏ ၁ဝ ရာခိုင္နႈန္း က်ဳံ႕သြားသည္အထိ ခ်ဳ႕ံပစ္ရမည့္ lossy compression ျဖင့္သာ တဲြဖက္၍ ရေပမည္။ Lossy နွင့္ loseless နွစ္ခုအၾကား အျငင္းပြားစရာ ရိွေသာ္လည္း လူ့နား၏ အာရံုခံစားမႈ မ်ားစြာ မကြာျခားသည္ကိုေလ့လာ ေတြ့ရိွ ရေသာ ေၾကာင့္ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ ကို lossy compression sound ျဖင့္ တဲြဖက္ထားပါေစဦး။ ၄င္းကို အဆင့္ျမင့္ ရုပ္သံစနစ္တစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္၍ ရသည္ဟု ညႊန္းၾကေပသည္။

အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ စနစ္တြင္ အျခားတဲြဖက္ထားေသာအခ်က္အလက္သိမ္းဆည္းမႈမ်ား ပါဝင္၏။ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ က အထူးအားျဖင့္ ရုပ္သံ အရည္အေသြးကို ကိုယ္စားျပဳေသာ္လည္း digital signal မ်ား၏ သဘာဝအရ အျခား data channel မ်ားျဖစ္ေသာ စာတမ္းမ်ား၊ software downloadlink မ်ား ပါဝင္နိုင္ေပသည္။ အင္တာနက္တြင္ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ စနစ္ မျဖစ္ထြန္းနိုင္ဟု ယူဆၾကေသာ္လည္း အင္တာနက္ ဝန္ေဆာင္မႈ ကုမၸဏီမ်ားက ယခုကတည္းက အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ file မ်ားတြင္ ပါဝင္ေသာ supplementry data မ်ားကို ဆဲြခ်ယူနိုင္ရန္ ၾကံစည္ေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုအျခင္းအရာကို ေစာင့္ၾကည့္ျပီး တခိ်န္တြင္ အင္တာနက္ ေပၚတြင္ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ စနစ္ၾကီးကို ခံစား ၾကည့္ရႈနိုင္ၾကေပဦးမည္ဟုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ ေနၾကသည္။

ယခုအခိ်န္တြင္ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ ကမၻာသစ္ကို ထူေထာင္ၾကရန္၊ ေငြေၾကးနွင့္ ရုပ္သံဌာနမ်ား ေျပာင္းလဲ ပစ္ရန္ အေျခအေနမ်ားေပၚ မူတည္ေန၏။ သံုးစဲြသူ မ်ားျပားက်ယ္ျပန့္သည္နွင့္အမွ် ရုပ္သံဖမ္းစက္ ေဈးနႈန္းမ်ား က်ဆင္းလာမည္ျဖစ္၏။ ဗဟိုသတင္းဆက္သြယ္မႈ ေကာ္မရွင္ FCC ၏ ေဟာကိန္းအရ SDTV တြင္ဒစ္ဂ်စ္တယ္စနစ္ျဖင့္ ထုတ္လႊင့္ျခင္းကို ၂ဝဝ၃ ခုနွစ္တြင္ စတင္နိုင္ခဲ့ျခင္းေျကာင့္ အေမရိကန္နိုင္ငံတြင္ ၂ဝဝ၆ ခုနွစ္၌ analog ရုပ္သံထုတ္လႊင့္မႈ စနစ္ လံုးဝေပ်ာက္သြားမည္ျဖစ္ျပီး မ်ားမၾကာမီနွစ္မ်ားတြင္ ကမၻာတစ္ဝန္းလံုး ျမင္ကြင္းက်ယ္ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ စနစ္နွင့္ အတူ surround sound system ျဖင့္ ရုပ္သံအစီအစဉ္မ်ား ဖမ္းယူ ၾကည့္ရႈရေတာ့မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရေပသည္။

အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ အေၾကာင္းေျပာသည့္အခါ သမားရိုးက် အန္နာေလာ့ဂ္ တီဗီြက အရင္စ ရွင္းရပါလိမ့္မယ္။ တီဗီြေတြမွာ ပံုရိပ္ကို ဖန္သားျပင္ေပၚမွာ တစ္လိုင္းခ်င္းျဖတ္၍ပဲ ပံုေဖာ္ေပးနိုင္တယ္။ အန္နာေလာ့ဂ္ တီဗီြမွာ ပံုရိပ္ျဖတ္ပိုင္းမ်ဉ္း တစ္လိုင္းခ်င္းစီရဲ့ အေရာင္ျပင္းအားနဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို 6 MHz ၾကိမ္နႈန္း ရိွေသာ အခ်က္ျပ signal က သယ္ေဆာင္ေပးသည္။ US ၏ အန္နာေလာ့ဂ္ တီဗီြ signal မွာ ပံုရိပ္ျဖတ္ပိုင္းမ်ဉ္း ၅၂၅ scanline သံုး၍ တစ္စကၠန့္၏ အပံုသံုးဆယ္ပံုတစ္ပံုမွာ တစ္ၾကိမ္ ပံုရိပ္တစ္ခုလံုး အျပီး ေဖာ္ရသည္။ ကြန္ပ်ဴတာ ေမာ္နီတာေဝါဟာရနွင့္ ၾကည့္လွ်င္ ေဒါင္လိုက္ pixel အေရအတြက္ ၅ဝဝ ေက်ာ္ resolution ရိွတယ္လို့ ေျပာလွ်င္သည္။

ယေန့ ကြန္ပ်ဳတာေမာ္နီတာမ်ားတြင္ resolution ၆၄ဝ x ၄၈ဝ အနိမ့္ဆံုးမွ ၈ဝဝ x ၆ဝဝ ကေန ၁ဝ၂၄ x ရ၆၈ ထိ သံုးစဲြေနၾကပါျပီ။ အလြယ္ဆံုးေျပာရလွ်င္ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ ဆိုသည္ အနုစိတ္မႈ အတိုင္းအတာ resolution ျမင့္မားေသာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္တီဗီြကို Dolby Digital ပတ္လည္သံေျပးစနစ္ (AC-3) နဲ့ ေပါင္းစပ္ထားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ ကို ကြန္ပ်ဳတာေမာ္နီတာ resolution နည္းျဖင့္ တိုင္းတာသည့္ fromat နွင့္ၾကည့္လွ်င္

720 p - 1280 x 720 pixels progressive
1080 i - 1920 x 1080 pixels interlaced
1080 p - 1920 x 1080 pixels progressive ေတြ အသံုးျပဳၾကသည္။

Interlaced စနစ္

Interlaced စနစ္မွာ ပံုရိပ္ျဖတ္ပိုင္းမ်ဉ္းကို ပံုရိပ္တစ္ခုလံုး အျပီးေဖာ္ရမည့္အခိ်န္၏ ပထမတစ္ဝက္အတြင္း မ-ဂဏန္းက်ေသာ လိုင္းမ်ားပဲ တစ္ဝက္ျဖတ္၍ ဆဲြသြားသည္။ ေနာက္က်န္ေသာအခိ်န္ ဒုတိယ တစ္ဝက္ တြင္ က်န္ စံုဂဏန္းက်ေသာ မ်ဉ္းမ်ား ဆက္ဆဲြ၍ ပံုရိပ္ကို ျပီးျပည့္စံုေစသည္။ ထိုနည္းမွာ screen ၾကီးလာလွ်င္ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ျဖစ္လာကာ သတိျပဳမိနိုင္ေလာက္ေပသည္။

Progressive စနစ္

Progressive စနစ္မွာ ေပးထားသည့္ အခိ်န္အတြင္း (တစ္စကၠန့္၏ အပံုသံုးဆယ္ပံု တစ္ပံုအတြင္း) ပံုရိပ္ ျဖတ္ပိုင္းမ်ဉ္း scanလိုင္း အစဉ္အတိုင္း တစ္ခီ်တည္းအျပီး ဆဲြပါသည္။ ပံုမွန္ျမင္ေနက် ၅၂၅ လိုင္းမွ အိပ္(ခ်္)ဒီတီဗီ၏ ရ၂ဝ သို့မဟုတ္ ၁ဝ၈ဝ resolution နွင့္ ယွဉ္ၾကည့္လွ်င္ ၾကီးမားေသာ ကြာျခားခ်က္ကို သိသာထင္ရွားစြာ ျမင္ရပါသည္။

Ref; Wiki
Posted by Aung Swe

No comments:

Post a Comment